Kokosové keksíky

16.12.16

Ako veľká profesionálka som si prezieravo pripravila dopredu pár vianočných receptov. Vedela som totiž, že na domáce vypekanie rozhodne nebudem mať čas. Ale že budem v práci zavalená až TAK, že nebudem ani spať, nie to ešte klepotať po klávesnici, som nemohla ani len tušiť. Keďže mám konečne pár hodín voľna, sadla som hneď za stôl a v spoločnosti vareného vínka vám napíšem aspoň jeden recept, ktorý zvládne každý a tak isto vám každý veľmi rád pomôže aj s koštovaním. ;)


Vo veľkej mise skombinujte 200 g múky, 50 g kvalitného kakaa, 50 g strúhaného kokosu, 200 g masla. 100 g práškového cukru a štipku soli. Vypracujte kompaktné cesto (takú celistvú guľu) a následne ju dôsledne zabaľte a odložte na pol hodinku do chladničky. Odležané cesto môžete vaľkať a vykrajovať, ale tým lenivejším (ako som aj ja) odporúčam narobiť len malé guľky a ukladať na plech vystlaný papierom. Pečte v rúre predhriatej na 180°C približne 5 minút (podľa hrúbky). Ak ste robili guľky, hneď po upečení spravte do každej malú jamku (Neopovážte sa to robiť prstom!!! Najlepšie funguje rúčka varechy) a nechajte úplne vychladnúť. Nakoniec rozpusťte bielu čokošku, naplňte ňou malé jamky a hotovo. Keksíky, ktoré som piekla v malých kvetinkových formičkách som zase namočila do čokošky a vymáchala v kokose.


Nie je to žiadna vysoká cukrárčina toto, vám poviem. Ale chutia skoro úplne ako staré dobré kokosové esíčka od Opavie a hlavne celý postup od miesenia až po jedenie zvládne aj dieťa. :)

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS