Grilovaná panenka s nakladanou cibuľkou

31.7.16

Mäso! To sa u mňa tak často nevidí. Ale raz za čas sa aj ja pustím do experimentu a tento vypálil perfektne. Teda... Takmer. Veď uvidíte.


Nemyslite si, že som nejaká tá bláznivka, čo neje mäso, tak NIKTO nemôže jesť mäso. U nás sa je všetko. Preto som sa musela aj ja naučiť všetko variť. Klasiku mám už zmáknutú. Takže hladom neumrú ani moji mäsožrúti. Ale ak mám priznať farbu, dobrovoľne skúšať recepty zahrňujúce živočíšne proteíny ma veľmi neláka. Výnimku som urobila až teraz, keď som sa dostala k BBQ omáčkam od Hellmann´s. Myslela som si, že to bude výzva, zakomponovať ich do prípravy, lebo už máme svoje overené domáce marinády. Ale keď som videla Filipa, ako ich brazílsku omáčku vyjedá prstom z fľaše, bolo mi jasné, že to až také komplikované nebude. Ako typická natešená, ale nič netušiaca amatérka som sa rozhodla skúsiť prvýkrát pripraviť bravčovú panenku. Lebo to je taká istotka, však?? :D Vymyslela som si marinádu, pekne mäsko očistila, napácovala, nechala v chladničke cez noc. A prišiel lejak... No čo už, všetko bolo pripravené, tak som to vyriešila dnuka v kuchyni, ale ak sa rozhodnete tento recept vyskúšať vy, snáď bude počasie milosrdnejšie. Takže nasleduje, aj keď trochu oklamaná, ale predsa grilovaná panenka!

Na ingrediencie myslite deň dopredu!
Pekná bravčová panenka
1 strúčik cesnaku
1 halúzka rozmarínu
1 menšia hrsť petržlenovej vňate
1 citrón
Oliváč

Do nádoby, v ktorej budete marinovať pretlačte cesnak, pridajte na drobno nasekaný rozmarín a vňať, kôru z citróna, šťavu z citróna (ak je veľký, stačí z polky), grilovaciu omáčku a 5-7 PL olivového oleja. Všetko spolu dôkladne premiešajte a potom v tom vyváľajte vašu panenku. Dajte si záležať, aby bola z väčšiny ponorená v páce, poriadne ju zakryte a dajte na noc do chladničky. Aaaa, čo potrebuje správny jedák k mäso? CIBUĽUUU! :D Aspoň u nás je to pravidlo. Bežne ju grilujeme, ale ruku na srdce, už ste ju nakladali? Jednu veľkú červenú cibuľu obieľte, prekrojte na polovicu a nakrájajte na trochu hrubšie polmesiace. Dajte do pohára, zasypte 1 čl soli, 1 čl cukru, pridajte 5-6 guličiek nového korenia, 1 strúčik cesnaku prekrojený na polku, 100 ml octu, dolejte vodou doplna, Trochu pomiešajte, navrch capnite rozmarín, zatvorte a odložte do chladničky. Už za pol hoďku môžete chrumkať, ale v chladničke vydrží až týždeň. 


Po túto fázu prebiehalo aj u nás všetko v porádečku. V dokonalom svete by som panenku hodila na rozpálený gril, potierala ju marinádou, opekala z každej strany asi 2-3 minúty (celkovo nie viac ako 15 minút!), potom zabalila do alobalu, nechala 10 minút odstáť a už je hotovo. Prišiel však deň D a keďže sa vonku grilovať nedalo, musela som si vystačiť so sporákom. Panenku som vybrala z marinády, moja bola trochu väčšia, tak som ju prekrojila na dve časti. Citrón odviedol skvelú prácu tým, že mäsko akoby trochu uvaril. Takže o to menej času budete potrebovať sa tepelnú úpravu, ktorá môže panenku dosť vysušiť. Na rozpálenú panvicu som pridala trochu oleja a položila na ňu panenku. POZOR! Prská to. Opekala som ju z každej strany tak minútku, len aby sa zatiahla. Keď bola opražená zo všetkých strán, podliala som ju trochou marinády a šup s ňou do rúry vyhriatej na 180 °C na programe "Grill". Doba pečenia závisí od veľkosti mäsa. Moja panenka mala niečo vyše kila, piekla som ju 6 minút a bola vraj akurát. V strede ružová a šťavnatá. Upečenú panenku som vybrala, zabalila do alobalu a nechala 15 minút odpočívať. Zatiaľ som z výpeku, ktorý ostal na panvici pripravila "omáčku". Jednoducho som pridala zvyšok marinády, asi deci čierneho piva a za občasného premiešania nechala pomaly prebublávať na miernej teplote. Po 15 minútach bolo mäsko pripravené, omáčka hotová, mohla som skladať sendvič. Ešte teplú hrianku som potrela cesnakom, na to rukola, nakladaná cibuľka, plátky panenky a omáčka. A je to! Neskôr sa to zvrhlo a panenka sa jedla len tak s horčicou, ale pudy sú pudy a keď musíš, tak musíš. :D 




Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS