Domáca zmrzka

19.6.16

Začínam sa cítiť lepšie. Súčasne sa začínam sakramentsky nudiť. Takže začínam špekulovať. A keď už som tak rozbehnutá s tými začiatkami, vymyslela som si recept na moju prvú, začiatočnícku zmrzku. A keďže som ešte trochu neschopná (a aj lenivá), hneď na začiatok oznamujem, že pri príprave mojej zmrzliny nebude rozbité ani jedno vajce a hlavne netreba kupovať žiadne špeci prístroje. 


Ako vždy, inšpiráciou mi bola naša prekrásna záhrada. Pomaly končí úroda jahôd, začínajú zrieť maliny. A tak máme v mrazničke domácu jahodovo-mätovú a malinovú s bielou čokoškou. Základ na obe zmrzky je rovnaký.


500 ml min. 33% smotany na šľahanie
1 konzerva Salca (kondenzovaného mlieka)
180 g 30% kyslej smotany
štipka soli

Veľmi studenú smotanu zmiešanú so Smeta-fixom jednoducho vyšľahajte. Nie úplne do tuha. Pridajte salco, kyslú smotanu a štipku soli. Znovu vyšľahajte na hustý nadýchaný krém. Na rad prichádza charakter. Príchutí je nespočetne veľa. Ak nemáte chuť na ovocnú zmrzku, môžete do pripraveného krému zamiešať podrvené keksy (Oreooo!!!), lentilky, nasekanú čokošku, vašu obľúbenú raňajkovú granolu (Ó áno! Verte mi, je to pecka!)... Ja som ale chcela využiť potenciál nášho domáceho ovocíčka a byliniek. Krém som preto rozdelila na polovicu a spravila dva druhy, vy môžete spraviť jednu megáčsku dávku, alebo tri - štyri menšie.


Asi hrsť jahôd som nakrájala na polky/štvrťky, dala do misy, zasypala 2 PL trstinového cukru, pridala asi 10 nasekaných listov mäty a 2 PL vody. Pomiešala a nechala stranou odpočívať, kým som pripravovala smotanový krém ako základ. Keď bol krém hotový, ponorným mixérom som rozmixovala jahodovú zmes úplne na hladko. Do vzniknutého ovocného pyré som vmiešala 1 a 1/2 čl psyllia. Psyllium je rozpustná vláknina, semienka skorocelu indického. Okrem toho, že je mega zdravé, viaže na seba vodu a vytvára rôsolovitú konzistenciu tekutín. Takže sa postará o to, aby sa z jahodového pyré v mrazničke nevyzrážala voda a nevytvorila v zmrzline kryštáliky ľadu. Super nie? A len tak mimochodom, okrem skvelých zdravotných benefitov má psyllium rovnaké využitie v kuchyni ako napr. chia semienka, ktoré sú ale o poznanie drahšie. No skrátka je to fasa vec, ale ak máte doma chia, aj to bude v našom pyré fungovať. ;) Pyré hneď po pridaní psyllia zamiešajte a vylejte na smotanového základu. Môžete ho úplne vmiešať do krému, alebo len pomocou noža vytvoriť podobné haky-baky, ako ja. Zmrzlina no.1 je hotová. 
 Na druhú príchuť budete potrebovať 150-200 g malín, 2 PL bazového sirupu a jednu bielu Študentskú pečať. Maliny rozmixujte spolu so sirupom. Pyré prelisujete cez sitko, aby vám zmrzka neskôr nechrúmala pod zubami. Prepasírované maliny zmiešajte so smotanovým krémom, pridajte nasekanú čokošku a ak vám niečo ostane, posypte kúskami čokolády aj vrch vašej zmrzlinky. Vďaka Študenstskej pečati to nebude len tak nejaká malina - čoko kombinácia. Pochutnáte si aj na kúskoch orieškou, ovocnom želé, či sušenom ovocí. Nakoniec ešte dve rady. Zmrzlinu nechajte pred servírovaním aspoň 10 - 15 minút vyloženú v kuchyni, aby nebola ako kameň a dala sa krásne naberať. No a z vlastných skúseností - nehlcte! Zamrzne vám mozog ako mne :D Aj keď, ono sa to vlastne ani inak nedá. Táto zmrzka je proste na zožranie! 





1 komentár

  1. Ako vždy: úžasné, lahodné, jemné chute super zmrazených Miškiných zmrzlinových zázrakov v srnčích chrbtoch. Mne by nenapadlo, dať zrmzku do takýchto foriem - výborná kreativita. Už len namiešať, zamraziť a ochutnať, tak do toho maškrtníci.

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS