Brownie s dulce de leche pudingom a mascarpone

6.4.16

Je čas na koláč! Teda... U nás každý deň, ale na blogu sa krotím. Lebo pre mňa je jednoznačne jednoduchšie piecť, ako fotiť. Veď sem-tam to aj tak vyzerá. Ale vy mi to odpustíte. Lebo vás podplatím napríklad aj týmto geniálnym brownie s pudingom a mascarpone. 


Ja viem, viem. Celkom nálož - brownie, do toho puding (zo Salka podotýkam) a nato ešte mascarpone. Ale sú obdobia v živote ženy (väčšinou raz za mesiac), kedy nevie, čo by zožrala od radosti. A tak nejak vznikol aj tento recept. Samozrejme, koláč je vhodný pre akúkoľvek fázu mesiaca. Len keď je Spln, tak by sme sa mali postiť. (Múdrosť z nekonečnej studnice lunárnych rád mojej ezoterickej svokruše) Nemyslite si ale, že je to nejaký majsterštik. Žiadne vznešené pečenie, ani vysoká cukrárčina. Nám to tu totiž, na týchto slovenských internetoch (teda aj u mňa), začína naberať veľmi vysoký level zložitosti, čo sa dezertov týka. Aspoň mne sa to tak zdá. A potom keď má človek chuť na niečo jednoduché a nezdravé (hovorovo PMS), všade samá makarónka a bezlepková torta s kvietkami... :D Tak si držte klobúky, začíname!

Budete potrebovať kooopu ingrediencií, tak pozorne čítajte!
400 ml plnotučného mlieka
1 vanilkový/karamelový/banánový/mandľový puding
2 PL karamelového Salka (Dulce de leche)
250 g kyslej smotany (poprosím min. 16%)
3 veľké vajcia
200 g trstinového cukru
50 g masla
50 g oleja
200 g hladkej múky
3 PL Holandského kakaa
1 čl Prášku do pečiva, štipka soli
250 g mascarpone
Javorový sirup

Som vravela, že je toho veľa. Ale v podstate je to veľmi jednoduchý, aj keď dvojfázový koláč. Najprv uvarte puding. Asi viete, ako uvariť puding, nie? Proste 300 ml mlieka a skaramelizované salko dajte do rajnice a zohrievajte takmer pod bod varu. V zvyšných 100 ml mlieka rozmiešajte pudingový prášok. Ja som mala špeci banánovo - karamelový retro puding a bohovsky mi zapasoval do čokoládovej piškóty, ale poslúži aj akýkoľvek iný z vyššie spomenutých. 


Mlieko s pudingom prilejte do horúceho mlieka so salkom a za stáleho miešania varte, kým úplne nezhustne. Hotový puding odložte niekam do prievanu, aby vychladol. Zatiaľ si pripravíme cesto na brownie. Kyslú smotanu, vajcia, cukor, rozpustené maslo a olej spolu šľahajte aspoň minútku. V mise zmiešajte múku, kakao, kypriaci prášok a soľ. Poriadne premiešajte a naraz pridajte k mokrým ingredienciám. Znovu asi minútu všetko spolu šľahajte. Vznikne hustejšie tečúce cesto. To vylejte do formy alebo na plech (ja som použila hlbší štvorcový plech 20x20 cm). Forma musí byť vymastená a poprášené kakaom. Do cesta "hádžte" kôpky pudingu. Jednoducho malou lyžičkou naberte puding a hoďte ho do cesta na plechu. Nemusíte minúť všetok puding. Pokračujte dovtedy, kým nie ste spokojní s rozložením sladkých pudingových bômb v koláči. Uchopte plech a vložte ho do rúry vyhriatej na 175 - 180 °C na 20 minút. Ale najlepšie by bolo, keby ste na koláč v rúre občas hodili očkom. Predsa len, kakaové cesto má tendenciu pripiecť sa. Upečený koláčik nechajte ešte 10 minút odpočinúť vo forme. Potom ho vyklopte a nechajte úplne vychladnúť. A aby to nebola len taká nuda, ešte vyšľahajte mascarpone s javorovým sirupom (množstvo podľa chuti, čiže veľa). Pekne to nacapkajte na koláč a ja som bola ešte taká zmetená zo svojich chúťok, že som pridala nasekané sušené banány v čokoláde. Áno, dobre vidíte! Ja viem, mala by som sa dať liečiť. :D Ale vy si prosím urobte tento koláč. Neskutočný je! A aj pekne vyzerá. Vlastne je superský už len preto, že je. A niekedy proste nestačí horalka. Niekedy si to žiada čokoládovo-banánovo-salkovo-mascarponeovú zlátaninu. :D 



Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS