Hrachová kaša

27.2.16

Ooo áno! Tá ale bola! Sladká, slaná, korenistá, pikantná a svieža zároveň. Ak vás už tiež trochu nudia klasické kaše, túto vám vrelo odporúčam ;) 


Nejdem sa rozpisovať, lebo aj keď je sobota, lietam od skorého rána a makám. Vlastne makáme všetci. A ja mám dnes ešte mnoho povinností. Takže iba upresním, že táto hrachovka vôbec nie je obyčajné pyré mrzkej farby a nevábnej vône. A hotová je raz dva!

V komôrke vykutrite:
150 g lúpaného hrachu
3 mrkvy
2 cibule
6 strúčikov cesnaku
400 g konzervu lúpaných paradajok
500 ml vývaru
1 čl kurkumy
1/2 čl mletej rasce
soľ, čerstvo mleté čierne korenie, čili
petržlenovú vňať

Ako pri každej strukovine, aj tu  musíte myslieť trochu dopredu. Hrach je treba namočiť do dostatočného množstva vody minimálne na 4 hodinky. Ja odporúčam zaliať ho ešte večer a ráno je pripravený na varenie. V hrnci roztopte kúsok masla s olejom. Opražte nakrájanú cibuľu a 4 strúčiky cesnaku. Pridajte na kocky nakrájanú mrkvu a spolu pomaly pražte na miernej teplote aspoň 5 minút. Nasleduje zliaty a prepláchnutý hrach, paradajky a vývar. Dochuťte kukrumou, rascou, doprajte si soľ a korenie podľa chuti. Dobre premiešajte a za občasného miešania varte prikryté asi 30 minút. Keď je hrach takmer uvarený, pridajte prelisovaný zvyšný cesnak a čili. Varte ďalších 5 - 10 minút. Nakoniec rozmixujte na kašu a pri servírovaní bohato posypte čerstvou vňaťou nasekanou nadrobno. Ja som si ju vychutnala sólo, len s krajcom chlebíka, ale moji kolegovci stravníci si ju struhli na pánov - s pečenými rebierkami. Tak či tak, bola superská!


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS