Zase čokoláda...

13.1.16

Viete čo dnes letí? Sex. Peniaze. A čokoláda... Ktorá pre mňa v sebe spája obe skôr menované. Preto rok 2016 na blogu začínam tam, kde som ho nechtiac predčasne v 2015tom zanechala. 


Viem, že to bol z mojej strany monštruózny podraz, keď som december blogersky odignorovala. Ale viete... Cez sviatky chcú všetci len koláče... A my sme tie koláče pre tých lenivých ľudí museli upiecť... To je poslednýkrát, čo si kvôli tomu sypem popol na hlavu. Sľubujem, že sa podobným prestávkam vyvarujem. 

A teraz poďte bližšie. Mám pre vás fasa recept. Dokonca dva! Oba sú na horúcu čokoládu. Jedna skoro klasická a druhá na zahryznutie. Začnime koláčom stvoreným na motíve mexickej horúcej čokolády. Lebo čo sa k zmyselnej čokoláde hodí viac, ako rozpaľujúce čili?!


Kráska má miery 18/21 cm a kúsok sa ujde hneď 12 čokoholikom.

Na korpus si pripravte:
190 g múky
300 g trstinového cukru Sweet Family
100 g kakaa
1 čl jedlej sódy
1 čl prášku do pečiva
1/2 čl čili prášku
1/2 čl soli
180 ml cmaru
120 ml horúcej vody
180 ml oleja
2 vajcia

Rúru predhrejte na 175 °C. Formu na korpus (18, alebo 21 cm veľkú) vymastite maslom a na dno dajte papier na pečenie. Všetky suché ingrediencie dajte do veľkej misy a dobre ich premiešajte. V inej miske skombinujte cmar, vodu, olej a vajíčka. Trochu ich spolu prešľahajte a vylejte k suchej zmesi. Vypracujte hladké tečúce cesto. Upozornenie: Aj keď vás to bude strašne lákať, nejedzte ho. Upečené je lepšie. Keďže mám len jednu formu, cesto som rozdelila na dve rovnaké časti a korpusy piekla na dvakrát. Každý 25 - 27 minút. Hotový korpus ba mal byť na vrchu krásne lesklý, koláč mäkký a šťavnatý (ale pritom úplne prepečený!). Korpusy vyberte z formy a nechajte ich prikryté utierkou úplne vychladnúť. 

Plnka je super jednoduchá a je snáď hneď každému jasné, že zahŕňa čokoládu. Na koláč tejto veľkosti vám bude stačiť:

130 g zmäknutého masla
100 g kvalitnej mliečnej čokolády
1-2 PL cmaru

Maslo vyšľahajte do bielej peny. Pridajte rozpustenú, mierne vychladenú čokoládu a znovu šľahajte. Nasleduje cukor. Ten si pre istotu preosejte, aby ste potom v kréme nenachádzali hrudky sladkého prášku. Šľahajte, kým pena nie je nadýchaná ako obláčik na čokoládovom latte. Nakoniec pridajte jednu polievkovú lyžicu cmaru, rozšľahajte ju v plnke a ak sa vám konzistencia zdá stále dosť tuhá, pridajte ďalšiu lyžicu. 

Aby bola torta rovná, odrezala som korpusom ich guľatučké vrchy. Nie veľa, len asi pol centimetra. Ak vám tieto čoko obliny neprekážajú, nemusíte rezať nič. Ako naplniť vašu tortu? Ako len chcete. Ja som zvolila pre mňa najjednoduchší image nahej torty. Ak ste fakt úchylní, môžete ju nahladko odtrieť celú krémom a po zatuhnutí zaliať čokoládou. Ale pre nás je korpus s ľahučkých krémom dostatočný čokonáklad. Hlavne ak tortu zapíjame horúcou bielou čokoládou s rozmarínom. 





Nemám rada kakao. Teda oprava, Granko (a to nehovorím o kaviarenskej horúcej čokoláde ale redší puding, ktorá sa je lyžičkou). Možno som snob, ale kakao som si vždy radšej urobila vlastné. Z holandského kakaa, škorice, mlieka a trochy nastrúhanej 72% čokolády. Po čase to ale človeka začne nudiť a tak vymýšľa. Takže ak nie ste znudení obyčajskou horúcou čokoškou, alebo vám chutí Granko, možno si poviete: "Čo je toto za gebuzinu? Čokoláda a rozmarín?!". Ak nie, nachystajte si:

250 ml 12% smotany na varenie
150 ml plnotučného mlieka
50 g trstinového cukru
2 halúzky rozmarínu (+ viac na ozdobu)
200 g kvalitnej bielej čokolády (poprípade kakaového masla)

Smotanu a mlieko zlejte do malého hrnca. Pridajte dužinu z vanilky, samotný struk, cukor a rozmarín. Varte na miernom ohni,sem tam premiešajte. Keď sa na okraji hrnca objavia malé bublinky, stiahnite rozvar z ohňa a nechajte ho aspoň pol hodinku lúhovať. Po pol hodine mliečko sceďte a vráťte späť do hrnca. Znovu ohrievajte na nízkej až miernej teplote a zatiaľ si rozpusťte čokoládu. Neviem prečo, ale výsledok je lepší, ak do rozmarínového mlieka pridáte už roztopenú čokoládu. Ak pridáte len tak nasekanú čokošku, trvá dlho kým sa rozpustí a už sa mi stalo aj to, že sa zgrcla. Varte kým sa všetky chute spolu neprepoja a teplota je akurát na pitie. 



A prečo práve rozmarín? Lebo má dva účinky, ktoré v posviatočnom, šedivom, studenom januári asi každý privíta. Prekrvuje a tým zohrieva a má priaznivý účinok na psychiku (v preklade, udrží nás pri zmysloch). Len to s ním nepreháňajte. Pri vnútornom použití je to tak trochu droga... A malým deťom a tehuľkám ho neponúkajte vôbec!


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS