Žihľavové knedličky

17.5.15

Dnes boli u nás na obed steaky. Takže ja som v tom zase ostala sama. Spravila som si lahodné žihľavové knedličky a nakoniec mi do taniera liezla sestra aj maminka. Tak predpokladám, že by mohli chutiť aj vašim zarytým mäsojedom. 


Nedá sa povedať, že toto je práve moja predstava ľahkého obeda, ale raz za týždeň si každý zaslúži poriadnu, sýtu nakladačku. A ak je k tomu ešte aj tak nenáročná na ingrediencie, o to lepšie. Na nákupný lístok si napíšte:
250 g ricotty
1 vajce
soľ, korenie
kôru z polky citróna
2 hrste čerstvej žihľavy 
5-6 PL špaldovej múky
2-3 strapce cherry paradajok
4 strúčiky cesnaku
olivový olej

Myslím, že nikomu nemusím prízvukovať, že žihľavu zháňame v záhradách a na lúkach, nie v jarkoch pri ceste!!! Takže keď už máte doma dosť čerstvej žihľavy, opatrne obstrihajte listy do cedníka a zalejte dostatočným množstvom vriacej vody. Nechajte chvíľu spariť, potom opláchnite studenou vodou (aby sa lístky prestali variť), vyžmýkajte a nadrobno pokrájajte. V mise vymiešajte ricottu, vajce, citrónovú kôru, osoľte a okoreňte podľa chuti (nezabudnite, že ešte budete pridávať múku, takže to pokojne s dochucovaním trochu prežeňte). Pridajte na jemno nasekanú žihľavu a nakoniec prisypte múku. Miešajte, kým nevznikne hutné, ale stále lepkavé, jednotné cesto. Vezmite dve veľké lyžice a vytvarujte knedličky. Ukladajte ich na pomúčený tanier//dosku, následne ich poprášte múkou a odložte na 25 minút do chladničky. Zatiaľ umyte paradajky, obieľte cesnak a prekrojte strúčiky na polovicu. Všetko nahádžte na plech, štedro polejte oliváčom, dochuťte a dajte piecť na 15-20 minút pri 200°C. Knedličky z chladničky varte 5 minút vo vriacej osolenej vode. Hotové ich servírujte s pečenými padarajkami a cesnakom, poliate olivovo-paradajkovým výpekom a čerstvou vňaťkou. 



Z tohto množstva nachováte tri hladné krky. Porcie sú hojné a sýte. Aspoň pre mňa bola moja dosť veľkým nákladom. Ale stále lepšie, akoby všetka tá super zdravá žihľava skončila len v obyčajnom nudnom čaji. 

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS