Špargľový koláč

10.5.15

Prvá tretina mája je za nami. Neviem ako vy, ale ja si tento mesiac dosť kvalitne užívam. Minimálne víkendy sú na jednotku s hviezdičkou. Na jednej takej piatkovej grilovačke som vymyslela aj tento koláč. 
V poslednom čase sa mi čoraz častejšie stáva, že ma niekam pozvú, aby som im niečo ukuchtila. To, že na oslavy nosím koláče, je už viac-menej samozrejmosť. Minulý týždeň nás ale dobrí známy zavolali na opekačko-popíjačku a domáca pani ma poprosila, aby som vymyslela niečo špargľové. A v mojej lenivej hlave sa zrodil koláč so slovenskou májovou bryndzou, špargľou čerstvo vykopanou zo záhradky a dobrou, prerastenou domácou slaninkou! Najjednoduchšia "slovenská pizza". Zmizla skôr, ako sme stihli povedať klobása (ktorá sa piekla na grile). Recept môžem odporučiť najmä spargľovníkom-začiatočníkom, ktorí nevedia, ako ju pripraviť tak, aby zaručene chutila.

Budete potrebovať len:
500 g lístkového cesta
200 g kyslej smotany
125 g bryndze
500 g špargle
slaninku
soľ a korenie

Cesto rozvaľkajte na asi 3mm a preložte na plech vystlaný papierom na pečenie. Smotanu vymiešajte s bryndzou a rozotrite na cesto. Špargľu dôkladne ošúpte a poukladajte na bryndzou potreté cesto. Osoľte, okoreňte, zapypte kúskami slaninky a pečte pri 180°C 12-15 minút. 

Nám táto rýchlovka chutila tak, že som ju tento víkend piekla znovu - na dvojdňové oslavy narodenín môjho (skoro)svokra. 


3 komentáre

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. MACINKA
    Prvá várka, zmizla akoby nad ňou mával Harry Potter čarovným prútikom. Grilované špeciality boli fantastické a za tým, táto kráľovná na drevenom prkienku, to vám boli hody. A na oslave sa tiež niekto neokúňal a boli tam rôzne variácie. Fakt rýchly, jednoduchý ale hlavne chutný koláčik. Pivo s bielou čiapočkou v orosenom pohári dalo bodku za výmyslom našej Mišky. Skúste a neobanujete.

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS