Krupicový puding + GIVEAWAY

13.3.15


V stredu sa to na mňa nejak všetko valilo, preto to tento týždeň nebude dezertná streda, ale piatok. No ak ostanete až dokonca, tak si budete môcť zasúťažiť, čo vy na to? ;)

Našla som si prácu (alebo skôr práca si našla mňa :)), čiže sa môže stať, že články nebudú vychádzať s takou pravidelnosťou, ako doteraz. Ale sľubujem, že urobím všetko preto, aby aspoň DS-ky fungovali (veď to už je aký fail, recept na dezertnú stredu publikovať v piatok??!!). Toľko k organizačným záležitostiam, ideme variť.

Krupicová kaša. O tom sa dnes budeme baviť. Niekto ju má rád s kakaom (Grankom), niekto so škoricou, niekto len tak, s kúskom masla a niekto, niekto ju možno nemusí vôbec, radšej si dá puding. A tu prichádza na scénu Dr. Oetker. Dostal sa mi do rúk ich nový puding - krupicový s vanilkou. Je to niečo medzi - vanilkový puding s 37% semoliny. Najprv som krčila nosom, veď ak chce niekto krupicu, tak si spraví krupicu, ak puding, vytiahne zo zásob sáčok s práškom a šupito presto, puding je na svete. Ale potom obal uvidela moja maminka a začala spomínať, ako sme sa ako malé šli potrhať za kakaovým od Oetkera a že je škoda, že tento malý hybrid nevymysleli už vtedy. My sme totiž spolu s mojou sestričkou boli veľké milovníčky tzv. krupice do fľaše - riedkej krupicovej kaše, ktorú nám mamka načapovala do fľašiek a to bola naša večera, aj keď som už bola veľká školáčka. A áno, myslím také tie fľaše s tvrdým gumovým cumľom a vôbec sa za to nehanbím. 
Tak som sa rozhodla vymeniť fľašu za fancy poháriky, škoricu a kakao za pražené orechy s vločkami a vznikla dospelácka verzia našej detskej večere z fľašky. 

Potrebovala som len:
100 g vločiek
100 g arašidov (nesolených)
100 g čokolády
2 PL trstinového cukru
1 Puding Dr. Oetker Krupicový s vanilkou a veci na jeho prípravu

Arašidy nasekajte na menšie kúsky a na opražte ich na horúcej panvici, kým nezhnednú. Vysypte ich do misky. Na tej istej horúcej panvici nasucho opražte vločky. Keď už chytia peknú zlatavú farbu, pridajte cukor a za stáleho miešania ďalej pražte, kým cukor neskaramelizuje. Hotové opražené vločky prisypte k arašidom. Pridajte na kúsky nasekanú čokoládu a poriadne premiešajte. Čokoláda sa v horúcich vločkách rozpustí a vytvoria sa vám malé čoko-vločko-arašidové hrudky. Nechajte odstáť. Zatiaľ si podľa návodu pripravte puding. Keďže ma poznáte, isto vás neprekvapí, že miesto obyč cukru som na osladenie pudingu použila domáci vanilkový, aby to bola ozajstná vanilkový prietrž. Na dno mojich superáckych mištičiek (z tenkého skla vhodného do +230°C od mamičky) som dala vločky, zaliala horúcim pudingom, trochu počkala, znovu posypala vločkami a doliala zvyškom pudingu. Je len na vás, do akých veľkých mištičiek, či formičiek puding nalejete, ale dopredu upozorňujem, keďže je v ňom semolina - krupica s veľmi tvrdej pšenice, ktorá má aj vyššiu nutričnú hodnotu, tento puding poriadne zasýti. V kombinácii s vločkami a orieškami a čokoškou stačí naozaj menšia porcia. Stačí už len trocha škorice na posypanie a môžete sa do toho pustiť. No a teraz k tomu, čo sa vám bude diať v ústach, keď budete toto pásikavé, pohárikové čudo jesť: puding - trochu redší, príjemne vanilkový, najlepšie ešte trochu teplý; vločky - vďaka horúcemu pudingu pekne zvláčnejú; oriešky - stále chrumkavé; čokoláda - tá je dôvodom prečo chcete dezert jesť ešte trochu teplý, vtedy je totiž krásne vláčna, rozpúšťa sa a mieša s tónmi vanilky a zemitosťou vločiek a orechov. No čo vám budem vyprávať, parádička!


Už slintáte? Tak viete čo? Jeden z vás môže vyhrať zostavičku od Dr. Oetkera na prípravu pudingu + mojimi vlastnými ručičkami vyrobený zápisník/notes. Stačí ak mi do komentára napíšete, čo máte radšej vy - puding, či krupicu a ako ich jete vy. Nezabudnite pridať aj vašu emailovú adresu, aby som vás v prípade výhry mohla kontaktovať!!! Výhercu vyberiem budúci piatok.

21 komentárov

  1. Krupicu s maslom a grankom :-P
    birovaada@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. My s mojím milým ľúbime klasický kakaový/čokoládový. Do pohára dám jahody, zalejem pudingom a nechám stuhnúť. Keď ideme baštiť, polejem ho šťavou z jahôdok a nevieme sa dojesť. V jednoduchosti je ... hmmm mňamóznosť :)
    zita.lopuchovska@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja zboznujem oba,ale asi kuuuuusocek viac krupicu. A najradsej s maslom,grankom a skoricovym cukrom,no proste klasika na nezaplatenie. Ale musim uznat,ze doteraz ma nenapadlo experimentovat prave s krupicovou kasou a preto prosiiiim viac napadov na taketo mnamky. Vyskusam urcite ;-)
    denisa.sagi@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto je ťažké rozhodovanie :) Milujem puding Horká čokoláda 30% kakaa od Dr. Oetkera ,ale vyhráva to asi krupicová kaša s maslom a kakaom alebo škoricovým cukrom :) k.dankova8@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je tazka otazka, skoroako byt ci nebyt. Puding mam rada vanilkovy s cokoladovym. Krupicovu kasu s maslom, trochou skoricoveho cukru a kopou Granka. Tak to maju radi aj moje deti. Takze je to asi 1:1 :-) jana.hromnikova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krupička na večeru na intráku u nás letí. Taká akurát ani príliš hustá, ani riedka, samozrejme s poriadnou dávkou masla. Jediné v čom sa s mojím drahým nezhodneme je množstvo granka. On si to zasype poriadnou kopou, ja len tak postraším na chuť.
    mladoniczka@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. u mna samozrejme vedie krupicova kasa s poriadnou porciou granka a masla... A nie, ze by som svojej dcerke ( 2,5r. ) nedopriala ale tak trosku dbam na jej zdravu stravu takze jej robim zasadne z ovseneho mlieka a na vrch jej dam iba ceylonsku skoricu... a ja sa potajomky napchavam s megaporciou granka a masla, len aby ma nevidela :)) hotova komedia
    nada.melova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Popravde som v detstve nemusela veľmi ani jedno, ale čerstvú, ešte teplú krupicu som zvládla. S maslom, grankom aj škoricou :)
    katik.m@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  9. u mňa víťazí klasický čokoládový puding s piškótami a banánom. Pripomína mi to môj 3 mesačný študijný pobyt v Dánsku. Ako vysokoškoláčka som nemala príliš peňazí, navyše Dánsko bola pre Slovákov drahá krajina. Preto mi rodičia do Dánska poslali v balíku (okrem iného) aj 10 pudingov v prášku, ktoré som potom jedla namiesto večere :)
    wuppi1@post.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Aspon raz do tyzdna musim mat vareny od maminky,dvojfarebny coko-jahodovy s ovocim,piskotami a obcas slahackou.V chladnicke este musime mat minimalne 2 "kupenske".Na krupicu-u nas grísik dostanem chut tak raz za mesiac,s grankom,riedsej konzistencie a platkom masla.Pisem a slintam jaj :) zufekiacova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja mám rada aj puding aj krupicu, ale krupicu asi o trošku radšej. :) Mám ju rada s maslom a posypanú kakaom. :) Puding mám najradšej s jahodami a piškótami. lucinkabalintova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  12. krupicu s maslom, trstinovým cukrom a škoricou. No a vanilkový puding s piškótami!! Yummy!
    hvargova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ja mám najradšej klasický vanilkový ... teda a teraz si mi naň narobila chúte a asi si ho aj najbližšie spravím

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mne osobne ktupica pripomína detstvo, keď mi ju starká zvykla v nedele variť na raňajky, takže si túto maškrtu vychutnám len u nej doma. Veď vieš, takú tú pravú od starkej - s kopou masla a kakaa, že ti je potom sladko až za ušami :D
    Teda, keď mám chuť na niečo sladké, sama si skôr uvarím puding - čokoládový od Dr. Oetkera, s olúpanými mandarínkami navrstvenymi v troch či štyroch vrstvach v jednom poháry (mňam). Ale keďže na intraku, nikdy nevarí človek puding sám pre seba, tak vznikajú experimenty ako navrstviť v jednom pohary/šálke/myštičke dve či tri príchute - najlepší bol čokoládovo-karamelový aj s kúskami karamelu a piškótami :)
    luckaiova.frederika@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Mmmmmmm... mňam!
    Ja mám rada aj krupicu aj puding - krupicu úplne jednoducho, s maslom a puding najlepšie so sladkými jahodami :)

    mimimilein@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  16. mnam toto vyzera vynikajuco!! :) Ja rozhodne krupicu, babka mi ju kedysi varila, poliala preprazenym maslom a posypala kakaom a cukrom, uplna lakocinka.. ked si to teraz robim, vzdy sa pritom usmievam lebo na nu myslim :) ale aj puding nie je na zahodenie:)
    moj mail: veron.bajuz@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ľúbim oboje. :-D naozaj nemôžem povedať, že jedno mám radšej ako druhé. Puding mám rada dvojfarebný čoko-vanilka so zaváranými čučoriedkami..ale pamätám si ešte v škôlke ako nám ho poobede dávali na olovrant so sirupom. Hádaj kto išiel na duplu :-D no a krupica to isté. Doma to frčalo stále..najskôr redšia s grankom a masielkom, potom som mala obdobie že bola hustá ako betón. Ďalší vylepšovák krupice boli hrozienka. No a teraz je pre mňa naj krupica špaldová celozrnná s mandlovým mliekom, chutí mi viac ako obyčajná detská a dochucujem si ju masielkom, domácim medíkom a vlašskými orechmi od babičky, nesmie chýbať ceylónska škorica a keď mám, tak prihodím aj bobuľové ovocie alebo banán. :-)
    mon.janikova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Tak my sme ako domácnosť rozdelená na dva tábory. Ja s dcérkou nedám dopustiť na teplú krupicovú kašu s masielkom a manžel so synom zase na puding akejkoľvek príchute. U nás doma sa večne vedú boje Krupicákov a Pudingáčov :) (tak sme sa nazvali). Ale ako vidím, možno sa mi podarí oba naše domáce tábory stmeliť v rámci jedného dezertu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Puding vo všetkých možných podobách a dezertoch.
    mail - terez.plesova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Vyzera to pefektne! Ja som skor pudingova - poctivo si nosim BB puding vzdy so sebou (nebyvam uz v nasich rodnych koncinach, ale puding ten nas nesmie nikdy chybat!)
    ivana.bochnickova@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS