DS - Vločkové sušienky s bielou čokoládou

28.1.15

Od rána mám za oknom belobu. Hmla a mráz nie sú asi nikoho obľúbené kombo, ale o to lepšie je zohrievať sa pri horúcej rúre. A to nehovorím o tom, že keď sa už dovyhrievate a rúru vypnete, vytiahnete z nej tucet chrumkavých, sladučkých sušienok! Ak k tomu ešte vyfasujete od láskovníka kyticu tulipánov, ktorá vás zase hreje pri osrdcovníku, je z toho priam tropická náladička! 
Dnešné stredajšie dezertovidlo je bez múky, lebo mám doma sestru a tá je na dobrovoľnej bezlepkovej diete, takže boli moje vločkové sušienky konečne dostatočne ocenené! Dopredu varujem, zo začiatku to s nimi vyzerá skôr ako pohroma, nakoniec z nich ale budú súce kekse! ;)



Pripravte si:
100 g masla
150 g jemných vločiek
3 PL trstinového cukru
1/2 čl jedlej sódy
štipku soli
1 PL mlieka
100 g bielej čokolády

Zapnite rúru na 190 °C a kým pripravíte cesto, bude vyhriata. Maslo by malo byť veeeľmi mäkké, takmer rozpustené, ale nie tekuté. Viete aké... Pridajte do neho cukor a poriadne premiešajte. Do zmesi vsypte vločky skombinované so sódou a soľou a prilejte najprv jednu PL mlieka (ja som použila 33% smotanu, lebo som v chladničke mala zvyšok z varenia, ale aj plnotučné mlieko bude fajn). Mieste, kým sa "cesto" nezačne pomaly spájať. Ak treba, prilejte ešte jednu lyžicu mlieka. Nečakajte však, že to bude hladučké, kompaktné cestíčko. Bude sa rozsýpať ako sviňa, ale čo by ste viac chceli, keď v ňom nie je múka, ani vajce? Nakoniec prihoďte čokošku nasekanú na kúsky a poslednýkrát premiešajte. Ak nemáte chuť na bielu čokoládu, môžete si vybrať z orechov, sušeného ovocia, tmavej čokolády, alebo pre mňa za mňa aj slaninu, ja vás odcudzovať nebudem. Z cesta vytvorte guľôčko-placky. To je trochu nervózna robota, lebo sa vám budú možno rozpadávať, ale ak pritlačíte poriadne, vznikne vám asi 12 kusov. Poukladajte ich na plech vystlaný papierom na pečenie a pečte 10 - 12 minút. Je dôležité, aby boli vločkové hrudky pred pečením dostatočne ďaleko od seba, lebo v rúre sa "roztečú" a mohli by sa vám pospájať (tak ako mne :D ). Ak sa vám stane toto nešťastie a nemáte zrovna chuť na megalomanskú monosušienku, môžete ich hneď po dopečení opatrne oddeliť nožom. Ony sú totiž ešte takých 5 minút po vytiahnutí z rúry veľmi mäkké a tvárne. Z toho dôvodu ich nebabrite! Vyložte plech na chladné miesto a nechajte sušienky úplne vychladnúť. Asi po 20 minútach budú stuhneté, zvonku chrumkavé a vo vnútri ešte trochu mäkké. 



S Aničkou sme ku káve schrúmali po dva kusy a pri tom mi sestra rozprávala, ako včera zápasila s prírodou pri svojom prvom výstupe na dvojtisícovku. Je fajn mať ju doma, aj keď niekedy spí do pol jednej a robí strašný neporiadok, je to stále jeden z mojich najobľúbenejších ľudí na svete a nie že jej to poviete, ale včera som sa o ňu strašne bála (viete, ona je podobné nemehlo ako ja) a som rada, že ju Tatry nezjedli a v poriadku sa mi vrátila k nám, na dolniakov. :) 
Hádam aj vám tieto hop-šup keksy, hotové za 20 minút aj s cestou, spravia radosť a podeľte sa o ne s niekým, koho máte radi.

A nezabudnite na GIVEAWAY!!! Zapojte sa TU alebo TU a vyhrajte ročné predplatné časopisu F.O.O.D.!



Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS