Vianoce bez lepu - Medovníčky

22.12.14


Na bezlepkové medovníčky sa u nás tešila najmä moja sestra. Ak ste poctiví DareToCookisti tak viete, že práve ona ma vytlačila z mojej pozície čiernej ovce rodiny, ktorá odmieta 80% mäsa tým, že prestala jesť lepok. Musím priznať, že maminka je z toho už dosť na nervy, lebo variť vege pre mňa a bezlekovo pre sestru, je už aj na milujúcu matku trochu priveľa a tak sa o  pečivo pre Anku tento rok postarala Klaudia (za čo jej touto cestou chcem veľmi pekne poďakovať! ;) )




Dobrá správa je, že sú nesmierne mäkké a krehké hneď od prvej chvíle, takže ak ich upečiete bárs aj zajtra, ste v suchu. 
Zlá správa je, že mám veľmi málo času, takže fotky som totálne odflákla. Ale vy mi to určite odpustíte.
Na bezlepkové medovníčky budete potrebovať:
500g kryštálový cukor
250ml vody
1/2 ČL jedlej sódy
1kg múky Promix PK
2 vajcia
160g medu
1ČL škorice
1/2 kypriaci prášok
10g Salajka (jelenia soľ)
250ml olej

Kryštálový cukor s vodou uvarte na sirup. V miske zmiešajte múku, vajcia, kypriaci prášok, škoricový cukor, Salajku, sódu. Pridajte sirup, med,  vyšľahané vajcia a olej. Vypracujte vláčne cesto a to dajte na 12 hodín do chladničky. Potom si cesto rozdeľte na menšie bochníky. Vždy pracujte len s jedným bochníkom, ostatné vráťte do chladničky. Cesto vyvaľkajte cca na 0,5 cm a vykrajujte vianočnými formičkami. Pečte pri 180 °C asi 10 minút. Vychladnuté medovníčky natrite slivkovým lekvárom a pospájame, polejte čokoládou alebo ozdobte podľa vlastnej fantázie.


Tak a teraz ak dovolíte, idem sa ďalej venovať pečeniu vianočných koláčov! 
Šťastné, veselé a výživné prajem, priatelia! 

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS