V hlavnej úlohe: Brunch

19.10.14





Tak sme dnes brunchovali. Teda rabedovali. Teda jedli veeeľké, pestré raňajky o pol jedenástej. A poviem vám, bolo to bájo. A viete, čo je na tom všetkom najsamlepšie? Že všetko som pripravila večer vopred a ráno to už len zohriala. Veď, aký by bol zmysel neskorých raňajok, ak by ste kvôli nim museli vstávať o pol ôsmej? No, JA som vstávala o pol ôsmej, pretože som potrebovala nachystať stôl na fotenie v záhrade, ale vy si pokojne leňošte v posteli a keď budete mať už dosť váľania sa v perinách, zapnite rúru, zohrejte v nej predpripravené dobroty a vychutnajte si príjemné, pokojné a lenivé ráno + to voňavé teplo z rúry, ktoré vyhreje dom je v chladnejšom jesennom počasí nenahraditeľné! Tak čo sme teda mali na stole? V ponuke boli maslové pagáče, vajíčková pomazánka a pečené kávové vločky s mandľovou posýpkou. 


1. Maslové pagáče sú také rýchle a jednoduché pečivo, že keby ste si o pol hodinku privstali, mohli by ste ich pokojne spraviť aj ráno. Základ je mať v mrazničke 100 g masla. Áno, v mrazničke! Pretože ho budete strúhať na strúhadle. Ale ešte pred tým: Zapnite rúru a nechajte ju vyhriať na 180 °C. Do veľkej misy dajte 275 g hladkej múky, 1/2 čl jedlej sódy, 1 PL prášku do pečiva a 1 čl soli a dobre spolu premiešajte. Teraz prichádza na scénu zamrznuté, nahrubo nastrúhané maslo. Pridajte ho k múke a drevenou varechou vmiešajte do suchej zmesi. Keď je každý malilinký kúsok masla obalený v múke, vlejte do misy 250 ml kyslého mlieka (cmaru) a asi 15 krát premieste drevenou varechou. Malo by vám vzniknúť veľmi lepkavé, vlhké cesto. Vyklopte to "lepidlo" na štedro pomúčenu dosku, poprášte ho ďalšou múkou a ručne mieste (jemne! aby sa maslo nerozpustilo), kým sa cesto prestane lepiť na prsty. Vtedy ho rozvaľkajte na asi 4 mm a prekladajte, ako pri lístkovom ceste. Vrstvenie zopakujte aspoň 3 krát, potom cesto vyvaľkajte na 3 cm hrubý plát a vykrajujte pagáče. Mne z tohto množstva vyšlo 14 pagáčov s priemerom 7 cm. Poukladajte ich na plech vystlaný papierom na pečenie, potrite vajíčkom vyšľahaným s trochou mlieka a pečte 15 až 20 minút podľa typu rúry. Hotové pagáče by mali poriadne narásť, mali by mať množstvo mini vrstiev,  vo vnútri by mali byť jemné a na povrchu chrumkavé. Robota s nimi nie je takmer žiadna - 30 minút od vytiahnutia masla z mrazničky po spálenie si jazyka na práve dopečenom pagáči.
Tip: Ak vám nejakým zázrakom nejaké pagáče ostanú, alebo ich pripravíte, tak ako ja, deň dopredu, stačí ak ich zabalené do utierky dáte na 5 minút do vyhriatej rúry, alebo na 1 minútu do mikrovlnky. 


2. Vajíčková nátierka je už taká škôlková klasika. Určite máte vlastné, rodinné recepty. Na tú moju budete potrebovať 3 vajcia uvarené na tvrdo, 100 g cream cheese, 3 pretlačené strúčiky cesnaku, 1 PL dijonskej horčice, soľ, korenie a hrsť nasekanej pažítky. Vajíčka na jemno nastrúhajte, pridajte ostatné ingrediencie, vymiešajte hladkú pomazánku a odložte na noc do chladničky, aby sa prepojili chute. A to je všetko! Ja viem, že jesť cesnak na raňajky je trochu kontroverzné, ale ak si dá aj váš partner, je to ok, nie? :)


3. Ja vločky môžem! Mám ich rada varené, pražené, pomleté miesto múky a od dnes aj zapekané. Nie sú to síce Cheerios, ktoré môj láskovník tak neskonale miluje, ale aj toto je fajn alternatíva sladkých raňajok. A tiež super rýchla! Predhrejte si rúru na 170 °C. Zapekaciu misu vysteľte krúžkami banánu (mne stačil jeden, ale pravdu povediac, bol to dosť prerastený banánisko). Vo veľkej mise skombinujte 200 g vločiek, 60 g trstinového cukru, 1 čl prášku do pečiva, štipku soli a 3 hrste mandľových lupienkov. V inej mise (v mikrovlnke)alebo maličkom kastróly (na sporáku) zohrejte mlieko, rozpustite v ňom 45 g masla a 1 PL instantnej kávy. Ja som použila s orieškovou príchuťou, ale postačí aj úplne obyčajná (to len ja som zase premotivovaná :D ). Nechajte mlieko trochu vychladnúť a keď je už len vlažné, vyklepnite do neho jedno vajce a poriadne spolu všetko vyšľahajte. Na banány vysypte vločky, zalejte ich mliekom s vajíčkom (snažte sa lievať rovnomerne na všetky vločky) a nakoniec si z 30 g masla, 30 g múky, 1 PL cukru a hrste mandľových lupienkov spravte drobenku a posypte ňou vločky. Zverte svoje dielo rúre na takých 20 minút a môžete servírovať. Rovnako ako pagáče, aj zapekané vločky som ráno už len ohriala a bola som za pani! ;)
A to bol náš brunch. Už len čerstvá káva, maslo a domáca nashi marmeláda, krásna jesenná záhrada mojich svokrovcov a master piece je dokonalý. Celé to ale malo jeden háčik - keď mi môj drahý pomáhal s fotením tej nádhery, vyhlásil, že jemu je zima. Takže sme to po fotení všetko zbalili a zjedli si to v pohodlí a teple obývačky. :D




8 komentárov

  1. ooooo :) To vyzerá poriadne chutne teda, a tie moje brunch-e sú výdatné anglické raňajky, tak tie ja môžem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Záviďte alebo doprajte. Konečne voľný víkend. V sobotu prekrásny výlet s mužíčkom a mladými na motorkách, posedenie u sestry a v nedeľu - úžasné prekvapenie. Miška pripravila neskutočné nedeľné raňajky. Teplé maslové pagáče rozvoňali celú obývačku a oči sa bili s rukami, čo si na tú lakotu majú dať. Vyskúšala som všetko. Vajíčková pomazánka s čerstvou pažítkou a chili papričkou - uf!!!!!. Jemná,nevtieravá chuť - naozaj niečo iné, ako stará klasika. Potom som na pagáč mrskla domáci džem z nashi a s chilli. To sa už do bitky pridal aj jazyk. Tie maslové pagáčiky chutia naozaj s čímkoľvek, to mi verte. Aj keď všetky moje zmysly mozgu vysielali signál, že bruško je už totálne plné, rozhodla som sa to risknúť a zhltla som za lyžičku banánovo-vločkového prekvapenia. Neskutočné, sýte a sladké raňajkové menu. Ale, že si ten môj synátor vie vybrať super babenku! Kto z Vás má takú nádejnú nevestu, čo aj pre svokru pripraví raňajky? Doprajem takú všetkým svokrám. (Ale nie tú moju!)
    Vďaka,že si Mišička.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Macka, neviem čím som si ja zaslúžila také úžasné 2 v 1 balenie - super chlap + super svokrovci... Osud asi tušil, že budem potrebovať ochotných jedákov, ktorí mi budú pomáhať s mojimi kulinárskymi výtvormi :D Ja si vás už asi nechám ;)

      Odstrániť
  3. No a teraz zas vsetci Miske zavidime nadejnu buducu svokricku,ktora sa neboji ta takto krasne verejne pochvalit :) a veru ma aj preco,grandiozny brunch si prichystala,Miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam, tú chuť pagáčov cítim až sem. Milujem pagáče!! Miška, najbližšie by si mala pripraviť nejaké foodbloggerské stretnutie u vás na záhrade a takéto menučko by malo neskutočný úspech! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj to raz možno bude. Len by museli byť foodbloggeri ochotní pricestovať k nám :)

      Odstrániť
  5. Tak teda zostaneme spolu. A na tej záhrade sa nás v lete zmestí dosť, tak niečo môžeme vymyslieť.

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS