Friday Foodspiration

24.10.14


A znovu je tu piatok. Práve som vyprevadila veľmi milú a zábavnú Klaudiu, ktorá so mnou robila krátky rozhovor pre rádio Regina. Je úžasné stretávať ľudí, ktorí o jedle hovoria s takou vášňou, ako o ňom premýšľam a hovorím ja. A ešte som aj dostala do daru doma sušený lipový kvet a domáci cviklový šalát! Ja som Klaudii na výmenu zabalila kus čerstvého čokoládového fondánu s kávou a mandľami a obligátny pohárik nashi marmelády (ktorej máme toľko, že ju s radosťou rozdávame ako rodinnú špéciu). 
A teraz k dnešnej foodšpiračke - ako ste si všimli, dnes to bude o cestovinách. Prečo? Pretože zajtra je medzinárodný deň cestovín!

1. Keď sa povie cestoviny, každý si predstaví špagety. Asi ste zabudli, že my Slováci sme tiež tak trochu cestovinová veľmoc. Všetky tie rezance a mrveničky a šúľance či strapačky. A halušky... Ľudia, veď HALUŠKY!!! Ak si chcete osviežiť pamäť, na Slovak Roots nájdete až 2 dielny článok o našich domácich, slovenských cestovinách
2. Andrejka z blogu Na Háji zase trochu odhalí tajomstvo prípravy talianskej klasiky - pappardelle. Znovu raz sa potvrdilo, že ak cestoviny spravíte doma a čerstvé, stačia jednoduché grilované cherry paradajky s cesnakom a bazalkou a krásny, farebný a lahodný obed je na stole.
3. Niekedy sa ale chcete vyhrať s omáčkou, aby boli vaše cestoviny krémové a plné rôznych chutí. Paradajky sú stálica, to je všetkým jasné, ale pridajte k nim čerstvý špenát, petržlenovú vňať a smotanu a hneď je to o inom. Celý recept nájdete u báb z Kitchen Stories.
4. Broňu som spoznala, keď o tomto mojom milovanom food blogu písala článok pre EMMU. A poviem vám, jej blog Delisssima je presným obrazom svojej autorky. Farebný, veselý, na nič sa nehrá a hlavne, jej recepty sú jednoduché a rýchle, na také každodenné žuvanie. Inak to nie je ani s jej Kuskusovým šalátom plným hrášku a bôbov
5. A keď doma nič nie je a my sme leniví pripravovať zdĺhavé jedlá, na scénu prichádzajú carbonara! Ozvláštniť ich možno napríklad aj cuketou, ako to spravili Mealovníci.

Tak si teda tento medzinárodný deň poriadne užite a oslávte ho dajme tomu našimi národnými, bryndzovými haluškami!

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS