Polentovo-pomarančový koláč

3.9.14

Keď mi sestra nedávno priniesla polentu, nevedela som čo s ňou. Okrem kaše, samozrejme... A tak som sa pustila do výskumu a pátrania, skúšala a kombinovala som. Keď som dnes do mixéra hádzala konečné ingrediencie, dosť som sa bála, čo z toho vznikne. Sme predsa kamoši a ja by som vám nerada ponúkla nejakú gebuzinu... Našťastie pre mňa (a hlavne pre vás) som nakoniec upiekla jeden úžasný koláč. 


Pripravte si:
80 ml olivového oleja
100 g trstinového cukru
2 vajcia
1 citrón
1 pomaranč
50 g slnečnicových semiačok
50 g strúhaného kokosu
50 g polenty
1 čl prášku do pečiva
240 ml vody
1 pomaranč
100 g trstinového cukru (alebo 1/2 hrnček medu)
čerstvý rozmarín

Rúru si vyhrejte na 150 °C. Slnečnicové semiačka rozmixujte na hladkú múčku. Vymiešajte olej s cukrom, pridajte vajcia a vyšľahajte. Postupne pridávajte kôru z citróna a z pomaranča, 3 PL šťavy z pomaranča, rozmixovanú múčku, kokos, polentu a prášok do pečiva. Cesto dáme do formy vystlanej papierom na pečenie a zveríme rúre na 25-30 minút (alebo kým zo stredu koláča nevytiahneme čistú špajdľu). Kým sa rúra stará o koláčik, uvaríme si rozmarínový sirup. Do malého hrnca dajte vodu, šťavu z pomaranča (cca 120 ml), cukor a rozmarín. Miešame, kým sa cukor úplne nerozpustí, privedieme k varu a potom pri miernom ohni varíme 10-15 minút. Upečený koláč necháme 10 minút odstáť, poprepichujeme ho špajdľou a pokropíme ešte teplým sirupom. Necháme úplne vychladnúť. Ak chcete, môžete si polentovú maškrtu vychutnať len takto, s malou perinkou z práškového cukru. Ak si chcete dopriať, vyšľahajte 200 ml 33% šľahačky a jemne ju vmiešajte do 250 g mascarpone. A to je všetko. Keby mi niekto pred pol rokom povedal, že budem piecť koláč bez masla, so slnečnicovými semiačkami a kokosom (ktorý mimochodom v jeho suchej strúhanej forme neznášam už odmala), tak by som vás vysmiala. A ono to ešte aj dobre chutí! ;)

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS