Cícerové placky aka Falafel

17.9.14

Keď sa u nás robia fašírky, ja mám vždy niečo extra - bez flákoty. Niekedy sú to tuniakové placky, inokedy fazuľový veggie burger a dnes vyhral konkurz falafel. Úprimne, nikdy som pravý falafel neochutnala, takže nemám s čím porovnávať, ale na druhej strane aspoň nie som obmedzená striktnými pravidlami jeho originálnej prípravy. Základom falafelu je vždy cícer alebo fazuľa. Tie rozmixujete a v podstate môžete pridať akúkoľvek príchuť. Ja som sa pri prvých pokusoch držala pri zemi. Hlavný rozdiel je v tom, že ja svoj falafel nikdy nevyprážam, ale pečiem ho v rúre. Nepredbiehajme však, najprv musíme vytvoriť hmotu, ktorú na tie malé chrumkavé, voňavé guľko-placky potrebujeme. 

Na pracovnú plochu povykladajte:

2 ks 400 g konzervy cíceru (samozrejme, ak máte čas, tak si cícer uvarte sami. V tom prípade potrebujete asi hrnček sušeného cíceru, na noc ho namočte, potom zlejte a varte aspoň 2 hodiny)
1 veľkú cibuľu
3 strúčiky cesnaku
1 veľkú hrsť nasekanej petržlenovej vňate
2 PL slnečnicových semienok (rozmixovaných na hladkú múku)
1 mrkvu nastrúhanú na jemno
1 čili paprička nasekaná nadrobno alebo 1/2 čl čili pasty
1 PL olivového oleja
1 PL citrónovej šťavy
1/2 čl drvenej rasce
soľ a korenie 

Najprv si na troche oleja opražte nadrobno nakrájanú cibuľu. Do mixéra dajte zliaty a premytý cícer, cesnak, polku vypraženej cibuľky a rozmixujte na hladkú pastu (môj mixér to nezvláda, takže používam ručný a tiež dobre poslúži). Do pasty vmiešajte všetky ostatné ingrediencie a ochuťte korením a soľou podľa potreby. Z cesta potom vytvarujte placky, alebo guľôčky, poukladajte ich na plech vystlaný papierom na pečenie, potrite olivovým olejom a pečte. V mojej elektrickej rúre stačí 20 minút na 180 °C. 

Keďže tieto boli na objednávku pre moju sestričku Aničku, dopriala som jej aj trochu estetična - mierne vychladnuté falafelíky som jej naservírovala na perinke zo šalátu, uhoriek s horčicovým dresingom a paprikovou nátierkou. Dresing si pripravíte z 50 ml olivového oleja, 2 PL dijonskej horčice, čerstvého mletého čierneho korenia,  nasekaného tymianu a morskej soli. Zapojte triceps a vyšľahajte všetko dokopy. That´s all, my friends.

4 komentáre

  1. 2 ks 400g konzervy, to znamena dovedna 800g uz uvareneho? ked mam 540g pohar bude to malo? inak super recept aj food styling, dnes idem nato :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja používam predvareny, konzervovany. Ale ak mas 540 g ciceru (uvareného a scedeného), tak pridaj zo všetkého o ⅓ menej.

      Odstrániť
  2. falafel sa robí zo surového (iba namočeného) cíceru, nie z vareného, ani konzervovaného :-) maťa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ANO! Presne tak. Ale ani placky z uvareného nie sú zlé.

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS