Basic panna cotta

27.8.14

Keď sme boli s mojím chlapom U Kubistu, dal si panna cottu a vyhlásil, že je lepšia, ako moja... Povedala som si "Ok, challenge accepted!". Takže tu ho dnes máte - recept na panna cottu pre môjho chlapa. Je sladšia s výrazne vanilkovou chuťou a keď som videla, ako Filip vyškrabkáva dno pohára, vedela som, že sa mi to podarilo - tromfla som Kubistu! ;)

Budete potrebovať:

250 ml plnotučného mlieka
1 vanilkový struk
500 ml 33% smotany na šľahanie
2 PL práškovej želatíny
60 g cukru

Do hrnca dajte mlieko. Vanilkový struk rozkrojte, nožom vyškrabte semiačka a dajte ich aj so strukom do mlieka. Mlieko varte na malom ohni, kým nepríde tesne pod bod varu. Vtedy ho odstavte a nechajte pol hodinku odstáť. Po pol hodinke vyberte z mlieka struk a znovu ho začnite pomaly zohrievať. Pridajte cukor a šľahačku. Zohrievajte a miešajte, kým sa cukor nerozpustí. V malej mištičke zalejte želatínu 3 PL studenej vody, počkajte tri minúty, kým želatína napučí. Potom do mištičky so želatínou pridajte asi 1 dcl horúcej smotany a miešajte, kým sa v nej želatína úplne nerozpustí, túto zmes vylejte do hrnca k zvyšku smotany a za stáleho miešania varte ešte aspoň 2-3 minúty. Panna cottu potom rozlejte do mištičiek, formičiek, či pohárikov a nechajte ju cez noc na chladnom mieste stuhnúť. Môžete ju servírovať s čerstvým ovocím, alebo s omáčkou z ovocia, alebo jej rôznymi prísadami môžete dodať príchute, ako napríklad kávovú, kakaovú, karamelovú alebo ovocnú. 


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS