Tuniakové placky + Kam na kávu v Tatrách

23.7.14

Posledný víkend sme s rodinou strávili v Tatrách. Bolo skvele. A myslela som aj na vás... Dali sme si malú ochutnávku káv. Vyskúšali sme hneď niekoľko a zo všetkých som vybrala dve, ktoré mne osobne chutili najviac. Takže ešte predtým, ako sa dostaneme k dnešnej tuniakovej maškrte, tu sú moji dvaja favoriti.



Tip no. 1 je silné, voňavé espresso v Tatranskej Lomnici. Kaviareň nájdete priamo pri nástupe na lanovku na Skalnaté pleso. Apres ski bar určite neprehliadnete - je to veľký presklenný kruh hneď pod lanovkou. Za 1,90 € dostanete shot dobre pripraveného espressa z čerstvo mletej kávy Julius Meinl. Okrem nápojov si tam môžete dopriať aj niečo malé na zub. popri klasickom sedení je tam aj niekoľko "Tuli vakov" a lehátok, takže pri pití kávy možno nachytáte aj nejaký ten bronz. Výhodou je aj to, že u nich platia zľavové GoPass-y, ktoré obdržíte pri kúpe lístkov na lanovku. 




Tip no. 2 a zároveň pre mňa najlahodnejšia káva, akú som v Tatrách pila (a to som ich mala dokopy 6!) je táto z Bilíkovej chaty. Na jednej strane je možné, že mi tak náramne chutila len kvôli tomu, že sme si konečne po troch hodinách pochodu sadli. Na druhej strane, nebola som jediná, komu chutila, takže to môžem hodiť na silu kolektívneho myslenia. :D Puro fairtrade coffee bol dovtedy pre mňa neznámy pojem a tak som bola príjemne prekvapená, keď mi priniesli shot espressa z organickej čerstvo mletej kávy s hustou cremou a jemnou orieškovou arómou. Cena 1,50 € sa mi pri tom nádhernom výhľade na Tatry z výšky 1255 m.n.m. zdala až smiešna. Ak sa vyberiete na potulky Hrebienkom, určite sa tu zastavte vychutnať si ticho, výhľad a skvelú kávu! ;)



Tak a teraz vám už konečne môžem naservírovať dnešný recept - tuniakové placky. Pôvodne som zvykla robiť tuniakové fašírky, ale pravdu povediac, z vyprážaninového smradu je mi na grc a tak som si recept upravila a placky pečiem v rúre.



 Ak máte tiež chuť, na nákupný zoznam si napíšte:
200 g syru cottage
150 g steaku z tuniaka (195 gramová konzerva)
50 g syru ementál
1 šalotku
1 hrsť čerstvej petržlenovej vňate
1 vajce
soľ, korenie, sezamové semienka

Kľúčom k úspechu je dôkladne "vyžmýkať" cottage. Ja ho vždy precedím v husto pletenom sitku a poriadne potlačím, aby som sa zbavila všetkej prebytočnej tekutiny. Rovnaký postup opakujte aj pri tuniakovi. Do veľkej misy dajte cottage, tuniaka, na jemno nastrúhaný ementál, nadrobno nasekanú šalotku a vňať, vajce a soľ a korenie podľa chuti. Všetko spolu dobre premiešajte a z tuniakového "cesta" potom robte asi 4 mm hrubé placky (ja vždy spravím guľôčku a potom ju prstami roztlačím na plechu do tvaru okrúhlej placky). Pred pečením posypte placky sezamom a pečte 17-20 minút v rúre predhriatej na 180 °C. Keď sú placky dopečené, vyberte ich z rúry a nechajte ich aspoň hodinku chladnúť. Hotové placky podávajte so šalátom podľa vášho gusta. Ja mám rada kombináciu rukoly, cherry paradajky a sladkého žltého melónu s trochou olivového oleja a soli. 
Dobrú chuť! ;)







2 komentáre

  1. Tuto vybornu kavu som pila uz aj v Presove, v penzione Gubernator. Je naozaj vynikajuca a jej pitim dokonca vykonate aj dobry skutok, lebo vytazok z predaja tejto kavy ide na obnovu pralesov. :)

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS