Cuketové "cestoviny" s domácim pestom

16.7.14

Svet je bláznivé miesto, ľudia sa boja jesť múku, mäso, všetko je Bio a 100% natural... Aj keď som tomuto nátlaku ešte tak úplne nepodľahla, snažím sa jesť najmä to, čo si sami vieme dopestovať. A v týchto horúčavách, čo tu posledných pár dní vládnu, mi ani nič iné na chuť nepríde. Lenže, keď človek je už 4 deň len šaláty, tak začne špekulovať. A dnes som vyšpekulovala tieto cuketové "špagety" s pestom a paradajkami. A nakoniec som zistila, že všetko čo som použila bolo bez múky, mäsa, bolo to bio a 100% natural z našej záhrady :D Tak... Asi som teda podľahla.

Takže zo záhrady (alebo supermarketu) si prineste:
1 cuketu
6 cherry paradajok
1 hrsť / 12-15 listov čerstvej bazalky
1 strúčiky cesnaku
1 hrsť slnečnicových semienok
1-1 1/2 PL nastrúhaného syru Grana Panano
Extra panenský olivový olej
soľ a korenie

Na múdrom internete nájdete hneď niekoľko efektných pomôcok, ktoré vám pomôžu premeniť obyčajnú cuketu na neobyčajné špagety. Dá sa to však aj so starým dobrým kuchynským strúhadlom. 



Cuketu  si umyte a pozdĺžne strúhajte na kuchynskom strúhadle, až kým nenarazíte na mäkký stred. Ten nestrúhajte, podľa mňa sa na toto jedlo nehodí. Do mixéra dajte listy bazalky, slnečnicové semienka, cesnak, syr, soľ, čerstvé mleté čierne korenie a na začiatok asi 3/4 dcl olivového oleja. Rozmixujte. Ak je pesto podľa vás príliš husté, dolejte olej, ak riedke, pridajte syr. Vo väčšej mise potom zmiešajte cuketové špagety, pesto a pokrájané paradajky a hneď servírujte.


Takýto "šalát" prinesie trochu čerstvého vánku aj do vášho všedného zeleninového stereotypu. Dobrú chuť! ;)

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS